MÚSICA
1º ESO
TEMA
3
1) The duration is the quality that
allows us to distinguish between ___________ and ___________ sounds
2)
La duración es la cualidad que nos permite
distinguir entre sonidos ______________ y _________________
3) The symbols that represent the
different durations of sounds are the _____________________________
4)
Los símbolos que representan las diferentes
duraciones de los sonidos son las ______________________
5)
Complete
the chart:
NAME (ENGLISH)
|
NOMBRE (ESPAÑOL)
|
SYMBOL
|
DURATION
|
Whole note
|
|
|
|
Half note
|
|
|
|
Quarter note
|
|
|
|
Eighth note
|
|
|
|
Sixteenth note
|
|
|
|
6) A note has three parts:
________________, _______________ and ____________________
7)
Una nota tiene tres partes:
____________________, ___________________ y ______________
8) When we write several eighth notes,
we link the notes with ________________________________
9)
Cuando tenemos varias corcheas seguidas, las
unimos con ___________________________________
10) The symbols used to represent the
duration of the absence of sound are called _______________
11)
Los símbolos que usamos para representar la
duración de las partes en las que no hay sonido se llaman____
12) 13) 14) 15) 16) 17) Work out the
results of the next additions and subtractions:


18)
Complete the chart:
NAME (ENGLISH)
|
NOMBRE (ESPAÑOL)
|
SYMBOL
|
DURATION
|
Whole rest
|
|
|
|
Half rest
|
|
|
|
Quarter rest
|
|
|
|
Eighth rest
|
|
|
|
Sixteenth rest
|
|
|
|
19) Where do we write the whole
rest?. Draw an example in a staff
20)
Dónde escribimos el silencio de redonda?. Dibuja
un ejemplo en un pentagrama
21) Where do we write the half rest?. Draw
an example in a staff
22)
Dónde escribimos el silencio de blanca?. Dibuja
un ejemplo en un pentagrama
23) 24) 25) 26) 27) 28) Work out the
results of the next additions and subtractions:


24) Time signatures are used to
___________________________________________________________
25) Los compases se utilizan para
_________________________________________________________
26) Time signatures are represented by
____________________
27)
Los compases se representan con
______________________
28)
The numerator indicates
________________________________________________________________
29)
El numerador del compás indica
__________________________________________________________
30)
The denominator indicates
_______________________________________________________________
31)
El denominador del compás indica
________________________________________________________
32) What note values is indicated in each
of the next time signatures?
33) How many beats are in the next time
signatures?
34) The bar-lines are
_____________________________________________________
35) Las líneas divisorias son
________________________________________________
36) Bar-lines are used to ___________________________________________________
37)
Las líneas divisorias se utilizan para
_______________________________________
38) When we want to indicate that
several staves sound together, bar-lines are place
_____________________________________________________________
39) Write an example (related to the
exercise 38)
40) There are different types of time
signature, according to ________________________
41) So, there are three time signatures:
_______________, ______________ and ____________
42) Time signatures that are divided
into two beats, are called ________________
43) Time signatures that are divided
into three beats, are called
_______________
44) Time signatures that are divided
into four beats, are called _________________
45) Place bar-lines:

46) Write the corresponding numerator:

47) Note length modifiers are used to
_________________________________________________________
48)
Los signos de prolongación se usan para
____________________________________________________
49) We have three note length modifiers:
________________, _______________ and __________________
50)
Existen tres signos de prolongación:
___________________, _________________ y _________________
51) ______________ is a curved line that
links _____________________________________________, udding up
___________________________________
52)
___________________es una línea curva que une
_______________________________________, sumando
_____________________________________________
53) _______________ is a semicircle
__________________________________________. It extends
_______________________________________________________
54)
El ______________________es un semicírculo
_______________________________________. Alarga
__________________________________________________________________________
55)
__________ is a small dot placed
_____________________________________________________. It adds
_____________________________________________________________________________
56)
El ________________ es un pequeño punto que se
coloca ________________________________. Añade
____________________________________________________________________________
57)
The tempo is
_______________________________________________________________________
58)
El tempo es ________________________________________________________________________
59) Write 6 markings and explain their
meaning:
-
-
-
-
-
-
60)
Escribe 6 indicadores de tempo, y explica lo que
significan:
-
-
-
-
-
-
61)
A metronome is
_____________________________________________
62)
Un metrónomo es
_______________________________________________
63)
Explica con tus palabras cómo funciona un
metrónomo:
y
64)
Explica con tus palabras qué son las
indicaciones metronómicas
65)
¿Por qué se usan a veces la indicaciones
metronómicas, en lugar de usar las palabras italianas para indicar el tempo de
una obra musical?
Comentarios
Publicar un comentario