WRITING EXERCISES UNIT 3

MÚSICA 1º ESO
TEMA 3

1)      The duration is the quality that allows us to distinguish between ___________ and ___________ sounds
2)      La duración es la cualidad que nos permite distinguir entre sonidos ______________ y _________________
3)      The symbols that represent the different durations of sounds are the _____________________________
4)      Los símbolos que representan las diferentes duraciones de los sonidos son las ______________________
5)      Complete the chart:

NAME (ENGLISH)
NOMBRE (ESPAÑOL)
SYMBOL
DURATION
Whole note




Half note




Quarter note




Eighth note




Sixteenth note





6)      A note has three parts: ________________, _______________ and ____________________
7)      Una nota tiene tres partes: ____________________, ___________________ y ______________
8)      When we write several eighth notes, we link the notes with ________________________________
9)      Cuando tenemos varias corcheas seguidas, las unimos con ___________________________________
10)   The symbols used to represent the duration of the absence of sound are called _______________
11)   Los símbolos que usamos para representar la duración de las partes en las que no hay sonido se llaman____
12)   13) 14) 15) 16) 17) Work out the results of the next additions and subtractions:
                                               





18)   Complete the chart:
NAME (ENGLISH)
NOMBRE (ESPAÑOL)
SYMBOL
DURATION
Whole rest




Half rest




Quarter rest




Eighth rest




Sixteenth rest





19)   Where do we write the whole rest?.  Draw an example in a staff
20)   Dónde escribimos el silencio de redonda?. Dibuja un ejemplo en un pentagrama
21)   Where do we write the half rest?. Draw an example in a staff
22)   Dónde escribimos el silencio de blanca?. Dibuja un ejemplo en un pentagrama
23)   24) 25) 26) 27) 28) Work out the results of the next additions and subtractions:

                                    

24)   Time signatures are used to ___________________________________________________________
25)   Los compases  se utilizan para _________________________________________________________
26)   Time signatures are represented by ____________________
27)   Los compases se representan con ______________________
28)   The numerator indicates ________________________________________________________________
29)   El numerador del compás indica __________________________________________________________
30)   The denominator indicates _______________________________________________________________
31)   El denominador  del compás indica ________________________________________________________
32)   What note values is indicated in each of the next time signatures?




33)   How many beats are in the next time signatures?





34)   The bar-lines are _____________________________________________________
35)   Las líneas divisorias son ________________________________________________
36)   Bar-lines are used to ___________________________________________________
37)   Las líneas divisorias se utilizan para _______________________________________
38)   When we want to indicate that several staves sound together, bar-lines are place _____________________________________________________________
39)   Write an example (related to the exercise 38)
40)   There are different types of time signature, according to ________________________
41)   So, there are three time signatures: _______________, ______________ and ____________
42)   Time signatures that are divided into two beats, are called ________________
43)   Time signatures that are divided into three  beats, are called _______________
44)   Time signatures that are divided into four beats, are called _________________
45)   Place bar-lines:

46)   Write the corresponding numerator:

47)   Note length modifiers are used to _________________________________________________________
48)   Los signos de prolongación se usan para ____________________________________________________
49)   We have three note length modifiers: ________________, _______________ and __________________
50)   Existen tres signos de prolongación: ___________________, _________________ y _________________
51)   ______________ is a curved line that links _____________________________________________, udding up ___________________________________
52)   ___________________es una línea curva que une _______________________________________, sumando _____________________________________________
53)   _______________ is a semicircle __________________________________________. It extends _______________________________________________________
54)   El ______________________es un semicírculo _______________________________________.             Alarga __________________________________________________________________________
55)   __________ is a small dot placed _____________________________________________________.          It adds _____________________________________________________________________________
56)   El ________________ es un pequeño punto que se coloca ________________________________. Añade ____________________________________________________________________________
57)   The tempo is _______________________________________________________________________
58)   El tempo es ________________________________________________________________________
59)   Write 6 markings and explain their meaning:
-
-
-
-
-
-

60)   Escribe 6 indicadores de tempo, y explica lo que significan:
-
-
-
-
-
-

61)   A metronome is _____________________________________________
62)   Un metrónomo es _______________________________________________
63)   Explica con tus palabras cómo funciona un metrónomo:


y



64)   Explica con tus palabras qué son las indicaciones metronómicas






65)   ¿Por qué se usan a veces la indicaciones metronómicas, en lugar de usar las palabras italianas para indicar el tempo de una obra musical?

                                 

Comentarios